Українці вважають найефективнішими під час війни ЗСУ, волонтерів та президента: ключові висновки опитування SOCIS

Соціологічна компанія SOCIS опублікувала результати останнього опитування на тему загальної ситуації в Україні. У ньому була низка питань, які раніше не озвучувалися іншими соціологічними компаніями, або ж використовувалися в анкетах вкрай рідко.

Перш за все, звертає увагу відповідь на питання “чи достатньо робить влада для перемоги у війні?” та “що є найбільшими помилками влади?”

znimok ekrana o 16.08.04

Більшість переконана, що влада “щось робить, але цього недостатньо” і що ключовою проблемою залишається “збереження високого рівня корупції”.

Більше того, респонденти вважають, що рівень корупції зараз вищий, ніж був раніше і відповідальність за це несуть президент та антикорупційні органи.

znimok ekrana o 16.10.41

Водночас згідно опитування найефективнішими інституціями під час війни вважають Збройні Сили України, волонтерів та президента. Четверту сходину у рейтингу ефективності обіймає Міністерство закордонних справ України, на п’ятому місці – міські, сільські ради, де проживають респонденти (хоча 51,6% вважають їх роботу малоефективними).

znimok ekrana o 16.12.34

Також українці висловили своє ставлення до мобілізації. 74,1% вважають, що людина може проходити альтернативну службу, наприклад, працювати на будівництві чи оборонних підприємствах. Натомість 54,5% респондентів – за тотальну мобілізацію, коли всі без винятку придатні за віком та здоров’ям мають потрапляти під призов на військову службу.

Щодо офіційної сплати коштів в бюджет в обмін на звільнення від служби, то тут думки розділилися. 40,5% підтримують таке рішення, 49,7% – виступають проти.

znimok ekrana o 16.16.37

Нарешті у питанні можливих перемовин більшість виступає проти, хоча 36,1% висловилися за “пошук компромісного рішення з залученням лідерів інших країн заради припинення війни”. Водночас 33,5% виступають за продовження бойових дій до відновлення кордонів станом на 1991 рік.

znimok ekrana o 16.21.04

Загалом було опитано 3000 респондентів методом телефонного інтерв’ю. Терміни проведення дослідження: 22 лютого – 01 березня. Статистична похибка вибірки (довірчий інтервал) складає +/- 2,1%.